29-08-2013

Confessions of a Couch Potato

24Kitchen is tv zender met een zen-achtige uitwerking. Een soort Bob Ross-effect. Van een middagje 24Kitchen kijken word ik helemaal rustig. Meestal heb ik na het kijken gelijk zin om de keuken in te duiken, hoewel tijdens het bankhangen de verleiding om een pizza in de oven te doen en verder 24Kitchen te kijken soms ook erg aanwezig is. Ben ik even blij dat ik niet aan kabel-tv doe en daarom slechts sporadisch in dit soort gedrag verval. En gelukkig zijn alle recepten online te vinden, dus een heel groot gebrek is kabel-tv niet. Rudolf van Veen is de anchorman van 24Kitchen, en, of je hem nu aanbidt of niet kunt uitstaan, ik mag zijn recepten wel. 'Simpel, maar lekker' is zijn devies en, hoe vreselijk ik me ook kan ergeren aan het aantal keer dat het woord lekker voorbij komt in 24Kitchen programma's (turven is overbodig; je weet dat het teveel is), is ook wel een beetje waar ik voor sta. Simpel, lekker, en vooral, zelf bereid!

Bombay aardappelen - naar een recept van Rudolf van Veen


800 gram kruimige aardappels, geschild en in kwarten
2 eetlepels olijfolie
1 ui, gesnipperd
1 teentje knoflook, gehakt
1 rode peper, in ringetjes (eventueel zaadjes verwijderd)
1 theelepel komijnpoeder 
2 theelepel kerriepoeder 
1 eetlepel tomatenpuree 
100 milliliter water 
klein bosje koriander, gehakt

Doe de aardappelen in een pan met twee vingerkootjes water en wat zout. Breng aan de kook en kook in ongeveer 8 minuten beetgaar. Giet de aardappelen af en laat ze uitwasemen. 
Verhit de olie in een grote koekenpan of hapjes pan en fruit hierin de ui, knoflook, rode peper, komijn en kerriepoeder 2 minuten. Voeg de aardappelen toe en bak 4 minuten mee. Voeg daarna de tomatenpuree toe en bak nog 2 minuten. Schenk het water erbij, breng aan de kook en laat 4 minuten pruttelen. Roer dan de koriander erdoor, zet het vuur uit en proef en breng eventueel op smaak met zout. 

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten