01-10-2012

"There ain't no such thing as a free lunch"

Nog maar een makkelijk, doch smakelijk lunch broodje. Van alle drie hoofdmaaltijden vond ik de lunch altijd het saaist, omdat ik hiervoor zelden in de keuken kon staan. Daar is nu tijdelijk (maar niet te lang hoop ik) verandering in gekomen en kan ik ook onder de middag daadwerkelijk iets bereiden (in plaats van de restjes van de vorige dag opwarmen). Dankzij een bezoekje aan de Balie kwam ik op het idee voor deze croque.

Tosti met geitenkaas, courgette & appelstroop


1 courgette
olijfolie
2 volkorenboterhammen 
Jong belegen geitenkaas
appelstroop 

Snijdt de courgette in plakjes. Als je ronde plakken snijdt reken dan ongeveer 4/6 per boterham (afhankelijk van de grote van de courgette), snijdt je in de lengte dan wordt het 2 per boterham. Het maakt niet veel uit en je houdt, tenzij je meerdere tosti's maakt, courgette over. Ik werkte met restjes dus sneed ze in de lengte.  
Smeer de plakken courgette aan twee kanten in met wat olie. Verhit een gril- of koekenpan en gril hierin de courgette aan twee kanten tot de plakken zacht zijn en bruine randjes krijgen. Laat de plakken uitlekken op wat keukenpapier.
Besmeer een boterham met appelstroop. Leg hier een aantal plakken geitenkaas op en daar bovenop de plakken courgette. Leg er nog een paar plakjes geitenkaas overheen en dek af met de tweede boterham.
Gril de 'croque' in een hete koekenpan tot deze aan twee kanten knapperig gebakken is en de kaas mooi gesmolten. 

Eet smakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten